2013. január 15., kedd

Ez mi? Mi ez?

Délelőttönként (novembertől) egy játszóházban dolgozom, ahol  20 roma nemzetiségű gyerekkel foglalkozunk, persze átlagosan olyan 12-15-ön jelennek meg. Tudni kell róluk, hogy felénél több nem igazán beszéli a magyar nyelvet. Persze megértjük mi azért egymást, hol ők törik a magyart, hol pedig én a cigány nyelvet. Jó lenne ha megtanulnának minél több dolgot magyarul. Legalább az alapdolgokat. A tavaly tanulgattuk az állatokat. Ma ezekből teszteltek engem :D Van egy fiú, aki nagyon igényli a szeretetet és sokat sürgölődik körülöttem. Aztán ő kezdte ma is.

-Ammani  (ez én vagyok)- kérdezte, ez mi ?-és odahozott egy plüssállatot.

- Ez egy oroszlán.-válaszoltam, akkor még örömmel.

-Mi ez?  

-Ez egy medve.

- Mi ez? - kérdezte ismét egy másik plüssállattal a kezében.

-Ez egy kutya.-mondtam neki, de közben utána szóltam, hogy, amit levesz a polcról és nem játszik vele tegye is vissza.

Következő alkalommal (hogy hamarabb megoldja, és ne kelljen annyit járjon :)) ) már nem egy hanem több plüssmacival az ölében jelent meg.

-MI ez? Mi ez? Ez mi? -hangzottak a kérdések. Alig válaszoltam, ismét jött a kérdés, de most már gyakrabban, mert időközben egy másik fiúcska is hozzászegődött.  Kezdtem zsémbelődni, hogy minek kérdezik el az egészt, nem játszhatnak egyebet, de ekkor Isten figyelmeztetett. Miért vagyok türelmetlen? Eszembe jutott, hogy sokszor én is bombázom Istent a kérdéseimmel: Miért? Minek? Mi az? Mikor? Ő pedig hűségesen válaszol. Ha meg nem jön rögtön a válasz olyan vagyok, mint az a gyerek és be nem áll a szám. Pedig tudom, hogy Isten mindig a kellő időben válaszol, ha meg valamire itt a földi életben nem jön válasz, majd mikor vele leszek megtudom.Isten mindig türelmesen válaszolgat, pedig oh, milyen sokszor kérdek én is olyan dolgokat, amiket nem tennék fel, ha jobban bíznák Benne.Van azért úgy is, amikor nem merem kérdezni, aztán lehet pont akkor akkor amikor beszélgetne velem arról ami épp foglalkoztat. Bárcsak bíznék jobban benne. 

" Lehet, hogy Isten nem olyan módon válaszol imáidra, ahogyan elképzeled, vagy nem akkor amikor szerinted kellene, de ha bízol benne, Ő válaszolni fog, úgy ahogyan a legjobb neked." (mai ige)

 

1 megjegyzés:

  1. :) Nagyon szépen írsz, örülök, hogy elszántad magad és megosztod velünk a tapasztalataidat, gondolataidat.
    Sokszor magam is azt gondolom, hogy egy türelmes ember vagyok, és rádöbbenek legtöbbször, hogy még belefér ennél sokkal több is. Szerencsére van Aki figyelmeztessen, vezessen minket is, különben mi sem tudnánk,hogy hogy vezessünk, vagy találóbb lenne azt mondani: szolgáljunk:)
    További jó blogolást, kitartást és Isten áldását kívánom rá!

    VálaszTörlés